BKK-Aktualitások objektíven

Célok és eredmények

BKK-Aktualitások objektíven

Ez a blog a BKK, BKV és a Főváros mindennapos tevékenységeiről és eredményeiről szól.

Friss topikok

  • karageri: sokkal jobban néz így ki. (2013.09.12. 13:40) A Van Hool buszok is szépülnek
  • tomajer: Édesjóisstenékm... már megint egy hozzáértő:-) Ez az autó, csak épp a legfontosabban nem felel me... (2013.06.30. 18:23) Itt az új taxi!
  • karbali: @Medgar: Itt most a lényeg az új trolikon (és villamosokon) van, nem elhanyagolható a 0,67%-os öne... (2013.06.19. 21:05) Indul a trolibusz tender

Címkék

1 (1) 112 (1) 115 (1) 13 (1) 133 (1) 134 (1) 139 (1) 15 (1) 150 (1) 165 (1) 178 (1) 18 (1) 183 (1) 19 (1) 21 (1) 21A (1) 226 (2) 234 (1) 251 (1) 260 (2) 28 (1) 28A (1) 3 (2) 37 (1) 37A (1) 4 (2) 41 (1) 42 (3) 47 (2) 49 (2) 51 (1) 52 (1) 59 (1) 59A (1) 6 (2) 61 (2) 62 (2) 62A (2) 65 (1) 69 (1) 8 (1) Ady Endre út (2) Airport (1) alkalmazás (1) android (1) árvíz (3) aszfaltozás (4) átszervezés (11) automata (1) beléptető kapuk (2) Belváros (2) bemutatkozás (1) bérlet (1) beszámoló (1) bicikli (1) BKK (58) BKK Közút (11) BKV (41) Blikk (1) Bubi (1) Budapest (2) busz (25) Citaro (1) Dél-Pest (3) digitális (1) Duna (4) égszínkék (6) éjszaka (1) elektronikus (1) elektronikus jegyrendszer (4) felfestés (2) felújítás (25) Ferihegy (1) flotta (5) Főváros (43) Futár (5) FUTÁR (1) Genf (1) Határ út (1) hétvége (3) HÉV (3) Hungaroring (1) Ikarus (5) Ikarus 260 (2) indulás (6) ios (1) jegy (1) jegyautomata (1) kábellopás (1) kábeltolvaj (1) kabrióbusz (1) kémvillamos (1) kerékpár (1) Kispest (1) Kőbánya (1) külföld (1) Liszt Ferenc (1) M2 (2) M3 (3) MAN (1) MAN A76 (1) Margitsziget (4) Margit híd (1) Mercedes Citaro (1) metro (2) metró (6) midibusz (1) múzeumok (1) Múzeumok éjszakája (1) Népszava (1) nosztalgia (2) nosztalgia villamos (1) nyár (2) Óbudai-sziget (4) Örs vezér tere (1) pótlás (5) reptér (1) repülő (1) Rogán Antal (1) sárga (5) sín (1) Szent Gellért tér (1) szünet (1) társadalmi egyeztetés (6) taxi (1) tender (1) teszt (3) tömegközlekedés (29) Transurbis (1) troli (1) trolibusz (1) TV (1) újság (2) út (2) útburkolati jel (2) Van Hool (4) várbusz (2) villamos (14) Vitézy Dávid (2) Volvo (5) Volvo 7700A (1) Címkefelhő

Románia-Zilah (Zalău) tömegközlekedése

2013.07.09. - karbali Szólj hozzá!

Az elmúlt másfél hétben egy 53.000 fős városban jártam. Most hazajöttem, ezért írok egy kis beszámolót az ottani "BKV"-ról, a tömegközlekedésről. 

Mint tudjuk, Románia 2007-ben csatlakozott az Európai Unióhoz, vállalva az ezzel járó kötelezettségeket. Eltelt 6 év, de még mindig találunk érdekes dolgokat országszerte. Lássuk a zilahi tömegközlekedést, a Transurbis nevű céget.

sigla.JPGA cég a városi tömegközlekedést lebonyolítását végzi, autóbuszokkal és mikrobuszokkal. A flotta nem egységes, van: Isuzu, BCR, Irisbus, Iveco, MAN, ROMAN, többféle Mercedes. Több busz már elérte a kritikus 24 éves kort, sokat szétvágva értékesítettek, de sok még mindig közlekedik. A jegy kétszer használható, 4 Lei (270 forint). Sajnos a pénzért nagyon gyenge, pontatlan szolgáltatást kapunk cserébe. Lejjebb képes beszámolót olvashattok.

image9_lightbox.jpg

A képen a flotta egyik legöregebb járműve. 24 éves, több mint 1,5 millió kilométert futott.  

image7_lightbox.jpg

16 éves Isuzu autóbusz. Erről a buszról lejjebb részletes képes beszámolót olvashattok. 

Ottani Transurbis alkalmazott ismerősömmel egy műszakot eltöltöttem, kérdezgettem, fényképeztem. Elég érdekes képet kaptam az ottani helyzetről. 

  • Alkatrészeket sokszor csak késve kapnak, addig műszaki hibásan közlekednek a buszok
  • Sokszor a sofőröknek kell szerelni, takarítani
  • Műszaki vizsgát maga a cég végzi, korruptan
  • Ha van fűtés/hűtés a buszban azt használni nem szabad a többletfogyasztás elkerülése miatt, ellenkező esetben a többletfogyasztásból származó pluszköltséget a sofőrnek a havi béréből vonják le
  • Télen a buszok ablaka kívülről-belülről egyaránt befagynak, az utasok a sofőr segítségével tudják, pontosan hol is járnak

IMG_20130701_124238.jpgA busz utastere. A székek többsége ki van szakadva, a lábaik rozsdásak, néhol töröttek. 

IMG_20130701_124314.jpg

A jegykezelő. A dátum jó volt, de az óra és a perc már teljesen mást mutatott...

IMG_20130701_124339.jpg

A "vezetőfülke". Kissé szétkopott, olajos, zsíros állapotban. 

IMG_20130701_124503.jpgAz ajtók sajnos öregek. Gépzsír nélkül nem lehetne kinyitni, bár hátránya hogy a nyakunkba csöpög...

IMG_20130701_124747.jpgSajnos a buszok többségén ez alap dolog...

IMG_20130701_125607.jpgA visszapillantó tükör kettétört. Cserére nincs lehetőség.

IMG_20130701_130910.jpgIgen. A motor miatt a belmagasság csak 170 cm. A székek alacsonyra kerültek, igen kényelmetlenek. A poroltó pedig már nem tartozék, pedig jól jött volna...

IMG_20130702_144148.jpgFelforrt a motor. Leálltunk pihenni.

A párnapos tapasztalatszerzés során bátran mondhatom, hogy akármennyire is szídjuk a BKV-t, sajnos vannak sokkal de sokkal lemaradottabb vállalatok. Sajnos.

Címkék: külföld beszámoló busz nyár Transurbis

A bejegyzés trackback címe:

https://bkkpozitiv.blog.hu/api/trackback/id/tr185398045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása