BKK-Aktualitások objektíven

Célok és eredmények

BKK-Aktualitások objektíven

Ez a blog a BKK, BKV és a Főváros mindennapos tevékenységeiről és eredményeiről szól.

Friss topikok

  • karageri: sokkal jobban néz így ki. (2013.09.12. 13:40) A Van Hool buszok is szépülnek
  • tomajer: Édesjóisstenékm... már megint egy hozzáértő:-) Ez az autó, csak épp a legfontosabban nem felel me... (2013.06.30. 18:23) Itt az új taxi!
  • karbali: @Medgar: Itt most a lényeg az új trolikon (és villamosokon) van, nem elhanyagolható a 0,67%-os öne... (2013.06.19. 21:05) Indul a trolibusz tender

Címkék

1 (1) 112 (1) 115 (1) 13 (1) 133 (1) 134 (1) 139 (1) 15 (1) 150 (1) 165 (1) 178 (1) 18 (1) 183 (1) 19 (1) 21 (1) 21A (1) 226 (2) 234 (1) 251 (1) 260 (2) 28 (1) 28A (1) 3 (2) 37 (1) 37A (1) 4 (2) 41 (1) 42 (3) 47 (2) 49 (2) 51 (1) 52 (1) 59 (1) 59A (1) 6 (2) 61 (2) 62 (2) 62A (2) 65 (1) 69 (1) 8 (1) Ady Endre út (2) Airport (1) alkalmazás (1) android (1) árvíz (3) aszfaltozás (4) átszervezés (11) automata (1) beléptető kapuk (2) Belváros (2) bemutatkozás (1) bérlet (1) beszámoló (1) bicikli (1) BKK (58) BKK Közút (11) BKV (41) Blikk (1) Bubi (1) Budapest (2) busz (25) Citaro (1) Dél-Pest (3) digitális (1) Duna (4) égszínkék (6) éjszaka (1) elektronikus (1) elektronikus jegyrendszer (4) felfestés (2) felújítás (25) Ferihegy (1) flotta (5) Főváros (43) FUTÁR (1) Futár (5) Genf (1) Határ út (1) hétvége (3) HÉV (3) Hungaroring (1) Ikarus (5) Ikarus 260 (2) indulás (6) ios (1) jegy (1) jegyautomata (1) kábellopás (1) kábeltolvaj (1) kabrióbusz (1) kémvillamos (1) kerékpár (1) Kispest (1) Kőbánya (1) külföld (1) Liszt Ferenc (1) M2 (2) M3 (3) MAN (1) MAN A76 (1) Margitsziget (4) Margit híd (1) Mercedes Citaro (1) metro (2) metró (6) midibusz (1) múzeumok (1) Múzeumok éjszakája (1) Népszava (1) nosztalgia (2) nosztalgia villamos (1) nyár (2) Óbudai-sziget (4) Örs vezér tere (1) pótlás (5) reptér (1) repülő (1) Rogán Antal (1) sárga (5) sín (1) Szent Gellért tér (1) szünet (1) társadalmi egyeztetés (6) taxi (1) tender (1) teszt (3) tömegközlekedés (29) Transurbis (1) troli (1) trolibusz (1) TV (1) újság (2) út (2) útburkolati jel (2) Van Hool (4) várbusz (2) villamos (14) Vitézy Dávid (2) Volvo (5) Volvo 7700A (1) Címkefelhő

46 új alacsonypadlós, klimatizált busz érkezik Budapestre

2013.08.28. - karbali Szólj hozzá!

A BKK elkötelezett a budapesti közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának javítása mellett, ezért döntött ismét a régi, 20 évnél idősebb buszokat kiváltó használt, de jó állapotban lévő alacsonypadlós, klimatizált, környezetkímélő motorral felszerelt autóbuszok beszerzése mellett. 

Összesen 46 darab kiváló műszaki állapotban lévő, alacsonypadlós, de használt, 4-8 éves autóbusszal fiatalodik Budapest buszflottája. A franciaországi Dijon városából 37 darab Van Hool gyártmányú földgázmotoros (CNG) busz, a németországi Frankfurtból és a norvégiai Oslóból pedig összesen 9 darab, a budapesti utasok előtt már ismert Mercedes Citaro érkezik a fővárosba. Az alacsonypadlós és légkondicionált járművek várhatóan 2013 végén és 2014 első felében állnak forgalomba.

Van-Hool-New-A330-CNG-típusú-buszok.jpg

Dijonban napjainkban – komplex közlekedésfejlesztési projekt keretében – új villamosvonalak épülnek, a megmaradó buszokat pedig hibrid buszokra cserélik, ezzel egyidejűleg új telephely is létesül, a régit pedig bezárják. Ennek következtében az összes meglévő buszt értékesítik, amelyek közülük 37 darab jó állapotban lévő jármű kerül Budapestre.

A buszok 12 méter hosszú szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelezésű, légkondicionálóval ellátott típusok. Budapesten újdonságot jelent, hogy meghajtásukat sűrített földgáz-üzemű (CNG) motor végzi. A CNG-üzem általános előnye a dízelmotorokkal szemben az, hogy kevesebb károsanyagot bocsátanak ki és csendesebbek – ezáltal e járművek nagy mértékben hozzájárulnak majd Budapest környezeti állapotának, a budapestiek életminőségének javuláshoz. Az egyelőre tapasztalatszerzésnek minősülő beszerzés az eddigiektől eltérő módon, más üzemanyaggal történő járműüzemeltetést követően a jövőben megalapozott döntés hozható a CNG-üzem további alkalmazásáról, kiterjesztéséről. A tankolásról folyamatosak zajlik az egyeztetés az energiaszolgáltatóval.

Van-Hool-New-A330-CNG-típusú-busz.jpg

A belgiumi székhelyű Van Hool Európa öt legnagyobb autóbuszgyártójának egyike, jóllehet, hazánkban kevéssé ismert és elterjedt. A magas árakhoz magas minőség is társul: a BKV 2008-tól kezdődően a mai napig több ütemben összesen számos használt Van Hool autóbuszt vásárolt, amelyekben az elmúlt években rendkívül megbízható, strapabíró járműveknek bizonyultak.

A most fővárosba érkező 2005-2009 között gyártott buszok futásteljesítménye alacsony, ennek ellenére rendkívül kedvező az áron, darabonként mintegy 8 millió forintért lehetett beszerezni őket. Hangsúlyozandó, hogy ez eladási ár a megszokott piaci áraknál jelentősen alacsonyabb, amely annak következménye, hogy a korábbi üzemeltető teljesen felszámolja saját CNG-üzemét, így egyszerre, rövid időn belül kívánja értékesíteni teljes flottáját.

Van-Hool-New-A330-CNG-típusú-busz-belülről.jpg

Mercedes-Benz O530 Citaro busztípusból már 2012-ben érkezett a BKV-hoz 31 darab, a most beszerzendő járművek műszaki jellemzőikben illeszkednek e korábbiakhoz. A járművekhez pozitív üzemeltetési tapasztalatok és ügyfélelégedettségi adatok kapcsolódnak, ezért a jövőben továbbiak beszerzésére is van esély.  A Mercedes-Benz és Setra autóbuszokat gyártó EvoBus Európa legnagyobb autóbuszgyártója, a Citaro pedig a kontinens legsikeresebb városi busza: a típus 1997-es bemutatása óta több mint 30 000 darab talált gazdára világszerte, beleértve Magyarországot is. Az eladott darabszám és a típust üzemeltető közlekedési társaságok tapasztalatai azt mutatják, hogy a járművek Budapest számára is megfelelő választást jelentenek. A fővárosba érkező autóbuszok 12 méter hosszú, szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelűek, légkondicionálóval és Euro III minősítésű dízelmotorral ellátottak. A buszokat 2005-ben gyártották, darabonként áraik mintegy 24 millió forint, amely tartalmazza a Budapestre történő szállítást, a műszaki vizsgára történő felkészítést és a magyarországi forgalomba helyezést.

vt_mdv381_01.jpg

A fővárosba érkező autóbuszokat az alapvető műszaki felülvizsgálaton túl a komfortérzet növelése és a magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében elektronikus jegykezelőkkel és a FUTÁR dinamikus utastájékoztató rendszerrel látjuk el, valamint új, a fővárosi buszpark megújulását is jelképező égszínkék fényezést kapnak. A buszok 2014 elejétől állhatnak forgalomba. A beszerzések honosítással együtt számított egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18-19 éves buszok vázfelújításának költségével. Ebben az esetben viszont Budapest alacsonypadlós, légkondicionált, fiatalabb és egy kategóriával környezetkímélőbb motorral rendelkező autóbuszokat kap, amelyek jól illeszkednek a jelenlegi járműpark összetételébe, és amelyek kényelmesebb, komfortosabb és biztonságosabb szolgáltatást nyújtanak utasainknak. A használt buszok beszerzése nem az új buszok forgalomba állítását helyettesíti, hanem a régiek szükségszerű felújítását váltja ki és teszi lehetővé 20 évesnél idősebb buszok selejtezését. A használt buszok beszerzése a járatkimaradások számának csökkentéséhez is hozzájárul: az 1990-es évek vége óta nem látott szintre szorítottuk vissza az autóbusz ágazatban a műszaki hibából eredő járatkimaradások számát, az elmúlt évtized járatkimaradási értékeit mintegy 75%-kal csökkentve.

Címkék: busz tömegközlekedés felújítás flotta égszínkék BKV Főváros BKK Mercedes Citaro Van Hool

A bejegyzés trackback címe:

https://bkkpozitiv.blog.hu/api/trackback/id/tr235481665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása