2014 őszétől érkeznek folyamatosan azok az alacsonypadlós, klimatizált szóló és csuklós önjáró trolibuszok amelyekre most írták ki a nyílt közbeszerzési felhívást. Az összesen 43.000.000.000.-Ft összértékű villamos és trolibusz beszerzésre vonatkozó projekt 99,33%-os uniós támogatással jön létre. A jelenlegi pályázati eljárás ajánlati felhívásában megjelölt 62,392 millió euró a most megvásárlandó 24, és a jövőben opcionálisan lehívható 84 darab, azaz összesen 108 járműre vonatkozik. Az aktuális pályázati eljárás részét képezi ugyanis az, hogy később a 24 darabos alapbeszerzésen túl további 84 darab, azonos típusú jármű jövőbeni megvásárlására is lehetősége nyíljon a BKK-nak. A feltételes mennyiség megrendelésekor lehetőség van mind szóló, mind csuklós járművek tetszőleges arányú megrendelésére. Az új trolibuszok 4 km folyamatos felsővezeték nélküli utasforgalmi üzemre, azaz áramellátás nélküli működésre lesznek alkalmasak, így esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz, vagy akár járatterelés sem okoz gondot a zökkenőmentes közlekedésében. A legalább 62 fő befogadóképességgel rendelkező szóló és legalább 102 fő befogadóképességgel rendelkező csuklós trolibuszok mindegyike alacsonypadlós kialakítású lesz, így a mozgásukban korlátozattak, illetve a babakocsival közlekedők utazása kényelmesebbé válik. Éppen ezért a komfortos utazás biztosítása érdekében a legelőnyösebb árajánlat mellett a műszaki és ergonómiai megoldásokat is vizsgálják majd a szakemberek: kedvező energiafogyasztást, az önjáróképesség garantált úthosszát, a lábtartó-dobogó nélküli ülések minél nagyobb arányát is. A Budapesti Közlekedési Központ egyik fontos stratégiai szándéka az egységes járműpark kialakítása, amely azonos típusú és kialakítású járműveket jelent, éppen ezért fontos a fentebb megjelölt opcionális beszerzés lehetősége. Ez az üzemeltetés költségeinek csökkentéséhez vezet, továbbá ilyen módon biztosítható válik a járművek csereszabatossága az egyes vonalak között.
Címkék: busz tömegközlekedés trolibusz troli BKV Ikarus BKK
A bejegyzés trackback címe:
https://bkkpozitiv.blog.hu/api/trackback/id/tr745367688
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mi érdemeljük az Obersovszky-díjat 2013.06.19. 10:32:53
Megversenyezteti a 444.hu az önkormányzati lapokat, hogy kiderüljön, melyikben szerepel a legtöbbször a kerületi polgármester. A mi kedves lapunk, a Mai Belváros az első körben még csak pontot sem kapott, pedig az egyetlen mód, ahogy Rog...
Trackback: A hat legjobb ötlet Kerényi Imrétől 2013.06.19. 10:31:48
Bocs. Mi voltunk. Vagyis innen, az V. kerületből szabadult el a magyar kulturális közélet griffmadara. A bulvársajtó és a Facebook-os poénvadászok állandó tartalomszolgáltatója, a kerületi Fidesz oszlopa, a Belvárosi Polgári Szalon vezetője, a helyi, m...
Trackback: Világörökség kültéri egységgel 2013.06.19. 10:31:01
Lyukat fúrtak a homlokzatba és simán kitolták az ablak alá a klíma kültéri egységét. A konzol ma már rozsdás, a kondenzvíz a homlokzaton csöpög, de kit érdekel, gatyarohasztó meleg van. Ezt az épületet egyébként is egész délután telibe süti a nap, semm...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Medgar 2013.06.19. 10:14:29
Inkább a sok léhűtő havert kéne kitenni az első lépésben.
hot-spot (törölt) 2013.06.19. 12:27:36
@Medgar: Na gondolj bele,hogy akkor 2 székháznyi mutyi és bratyi kerülne az utcára és nem szétesőfélben lévő metrókocsik rohangálnának az alagútba.
karbali 2013.06.19. 21:05:02
@Medgar: Itt most a lényeg az új trolikon (és villamosokon) van, nem elhanyagolható a 0,67%-os önerő...!